Digitalt salg er salg og markedsføring via digitale kanaler som fx hjemmesider, webshop og mobilapplikationer.
Tendensen og dens udvikling
Særligt større virksomheder har i dag etableret webshops og digitaliseret salgsprocessen ved at gøre det muligt for kunder at booke services på virksomhedens hjemmeside. Det bliver også nødvendigt for mindre virksomheder i fremtiden for at følge med kundernes efterspørgsel. Kunderne er blevet vant til og forventer i højere og højere grad en digital brugerrejse.
Hvad får virksomheden ud af det?
- Digitalt salg kan bidrage til øget omsætning, da det giver mulighed for at nå flere kunder via hjemmeside, webshop eller andre digitale kanaler. Det gælder særligt for private kunder eller mindre virksomhedskunder, som det ellers ikke vil være muligt at prioritere tid til at nå ud til.
- Digitale salgskanaler og en overskuelig og kundevenlig hjemmeside/ webshop kan være et vigtigt konkurrenceparameter i forhold til at adskille sig fra konkurrenter.
Hvad får kunden ud af det?
- Digitale salgskanaler sikrer en bedre kundeoplevelse og styrker tilliden til virksomhedens produkter og services.
- 57 procent af kunder vil ikke anbefale en virksomhed med en hjemmeside, som ikke er konfigureret til mobile enheder .
Hvad gør andre?
Se case-eksempler på, hvordan andre medlemsvirksomheder har udnyttet de grønne og digitale forretningsmuligheder inden for digitalt salg.