-
El
-
VVS
-
Industri
-
Beslagsmede
Hvad gør man, når dårlige anmeldelser om en anden virksomhed resulterer i mistede kunder? Og hvordan bærer man sig ad, når én kundes dårlige oplevelse, sætter hele virksomheden i dårligt lys?
Som mindre virksomhed kan man godt føle sig prisgivet, når man bliver fanget i problematikker, som den vi omtalte i sidste uges nyhedsbrev. Her kunne Christian Vind Hansen, der er overmontør i Th. Hansen’s Eftf. fortælle om, hvordan navneforveksling med reservedelskæden thansen resulterede i negative anmeldelser og annullerede ordrer.
Det er en utrolig ærgerlig situation at havne i som en mindre virksomhed, der måske først opdager forvekslingen sent i processen. Men hvad gør man, hvis uheldet rammer, og man havner i modvind på en rating side som Trustpilot, hvor man ikke selv har kontrollen?
- Det er en rigtig uheldig situation, som Th. Hansen’s Eftf. er havnet i. Det er klart, at det er utroligt frustrerende for virksomheden, når deres bedømmelse påvirkes og nærmest overskygges af anmeldelser omhandlende et helt andet firma. Her er det virkelig svært at være en mindre virksomhed. Når man havner i en sådan situation, bør man kontakte Trustpilot, og bede dem om at hjælpe med at finde en løsning, siger Linda Nordstrøm Nissen, Underdirektør TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Hvad skal man gøre?
Når man har at gøre med store spillere som for eksempel Google, Facebook eller Trustpilot, kan det være svært at føle, at man får hul igennem eller har de store muligheder for selv at kunne gøre noget. Det var præcis noget af det, der frustrerede Christian Vind Hansen, overmontør Th. Hansen’s Eftf. Heldigvis står man ikke helt uden handlemuligheder, og ifølge Linda Nordstrøm Nissen er det vigtigt, at man gør brug af de værktøjer, man har til rådighed, selvom det kræver et stort ressourceforbrug.
- Man er som lille virksomhed oppe mod stærke kræfter, og derfor blive det alt for svært at få ret. Derfor bør man i stedet fokusere på at kontakte Trustpilots serviceteam og markere de forkerte henvendelser, så de løbende kan blive fjernet. Men det er lige så vigtigt at gå i dialog med anmelderne, så man begrænser skaden, mens der bliver rettet op på problemet. På den måde kan man signalere overfor eventuelle kunder, at der er sket en fejl fra Trustpilots side, og at det ikke drejer sig om ens egen virksomhed, siger Linda Nordstrøm Nissen.
Læs også: Svinet til på Trustpilot - hvad gør du?
Tre gode råd, hvis man havner i modvind på Trustpilot
-
Gå i dialog
Svar sagligt og imødekommende på de dårlige såvel som de gode anmeldelser. Det hjælper både med den pågældende kunde, men giver også et godt indtryk til andre potentielle kunder.
-
Brug Trustpilots egne supportmuligheder
Hvis ens problem er i strid med Trustpilots retningslinjer, skal man tage fat i deres Content Integrity Team og bede dem om at tage affære. Vær så udførlig som muligt i beskrivelsen af problemet for at undgå misforståelser og lang behandlingstid.
-
Tag fat i os
Hvis man havner i en uholdbar situation, hvor ovenstående råd ikke hjælper, kan man altid kontakte TEKNIQ Arbejdsgiverne. Så hjælper vi med, hvad det næste skridt i processen bør være.