-
Industri
100.000 så kampagnevideo i første runde - nu kører en ny runde på Facebook. I januar fortsætter TEKNIQ Arbejdsgiverne og Dansk Metal deres kampagne for at få flere unge til at vælge en uddannelse indenfor metalindustrien.
I november 2019 blev første del kampagnen lanceret med annoncer og en kort film på de sociale medier. Den viser eksempler på, hvad branchen beskæftiger sig og er indtil videre blevet set af over 100.000 brugere.
”Vi har brug for de unge, og vi vil gerne vise dem, hvordan de med en industri- eller smedeuddannelse kan være med til at forme Danmark. Det er en moderne branche med masser af gode jobmuligheder, hvor man kan arbejde med den nyeste teknologi, styre robotter, lave 3D-tegninger og programmere CNC-maskiner,” siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Filmen er også omdrejningspunktet i de nye annoncer på især Facebook, der rettes mod de unge de kommende par uger.
Som medlemsvirksomheder er I meget velkomne til at bruge filmen på jeres hjemmesider, i arbejdet på skolerne og erhvervslivet i øvrigt. Den kan hentes herunder - med eller uden undertekster.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=XetCrqv6FRY&feature=emb_title