-
Industri
-
El
-
VVS
-
Beslagsmede
TEKNIQ Arbejdsgivernes digitale rådgiver KVIQ smiler stadig på trods af travlheden med at svare på 4.300 spørgsmål fra medlemsvirksomhederne på fire uger. 27 pct. af spørgsmålene er stillet uden for telefontiden, hvor man som medlem nu kan få digital rådgivning.
- Et af målene med vores digitale rådgivning baseret på kunstig intelligens har været 24 timer i døgnet at give vores medlemsvirksomheder kompetent rådgivning i vores store overenskomster – eller give svar på et fagligt spørgsmål. Det glæder mig, at medlemmerne så hurtigt har taget den mulighed til sig og benytter KVIQ hele døgnet, siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Fem spørgsmål fra hver
865 forskellige har stillet spørgsmål til KVIQ på tekniq.dk, hvor rådgivningen er tilgængelig. Der stilles i gennemsnit næsten fem spørgsmål ved hver session. Derved er der stillet knap 4.300 spørgsmål og afgivet lige så mange svar på fire uger. Tallene dækker perioden 8. januar til 4. februar.
Der er investeret et halvt års arbejde i i at udvikle den digitale rådgivning, så den kan svare på komplekse spørgsmål eksempelvis i overenskomsterne. Målet er på sigt, at TEKNIQ Arbejdsgiverne skal kunne spare ca. hver femte af de 35.000 opkald i 2023 på telefonen. Det betyder, at KVIQ’s svar efter planen skal erstatte op til 7.000 opkald om året. Sidste år voksede antallet af netop telefonopkald med 13 pct.
Flere kanaler til medlemmerne
- Vores mål er at kunne servicere flere medlemmer i TEKNIQ Arbejdsgiverne bedre, hurtigere og lige på det tidspunkt, hvor de har brug for det - uden at skulle ansætte flere medarbejdere. Vi vil gerne tale med vores medlemmer, men med den vækst vi ser i telefon-henvendelser, vil vi gerne kunne tilbyde vores rådgivning på flere kanaler, så medlemmerne oplever os som tilgængelige. Her er KVIQ en del af svaret, siger Troels Blicher Danielsen.
KVIQ er lærenem
KVIQ lærer ved hvert eneste spørgsmål/svar, hvis spørgeren giver tommelfinger op eller ned. Samtidig arbejdes der nu på at lægge indhold fra relevante eksterne websites, som fx bygningsreglementet, ind som baggrund for den digitale rådgivers svar. På den måde bliver den digitale rådgiver løbende "klogere" og vil kunne give svar med mere dybde og flere kilder.
Har du ikke talt med KVIQ endnu? Så prøv det. KVIQ er klar til at svare på spørgsmål nede i det høje hjørne af din skærm på tekniq.dk.
-
KVIQ døgnet rundt
18% af alle sessioner er sket før kl. 8.00
74% af alle sessioner er sket i åbningstiden
8% af alle sessioner er sket efter kl. 16.00
Samlet set har ca. 27% af KVIQs arbejde været udenfor telefontiden med weekender inkluderet.