-
El
-
VVS
-
Beslagsmede
-
Industri
TEKNIQ Arbejdsgiverne tilbyder som den første erhvervs- og arbejdsgiverorganisation nu et nyt niveau af digital medlemsservice: En digital rådgiverfunktion på tekniq.dk baseret på den nyeste teknologi inden for kunstig intelligens. Rådgiveren kan hurtigt og enkelt finde svar på spørgsmål for medlemmerne - uanset om det drejer sig om en detalje i en af de tre store overenskomster eller et komplekst fagligt spørgsmål.
Rådgiverfunktionen er til tjeneste hele døgnet.
- Med denne nye digitale satsning tilbyder TEKNIQ Arbejdsgiverne et helt nyt niveau af rådgivning for arbejdsgivere. 24 timer i døgnet kan vores medlemmer få kompetent rådgivning i vores store overenskomster – eller få svar på et fagligt spørgsmål om f.eks el-sikkerhed eller arbejdsmiljøregler. Det kan ingen andre erhvervs- og arbejdsgiverorganisationer tilbyde sine medlemmer, siger adm. direktør Troels Blicher Danielsen.
Svarene fra TEKNIQ Arbejdsgivernes nye digitale rådgiver er baseret på den mest avancerede sprogteknologi i verden. Den kan derfor svare på alt fra faglige og uddannelsesmæssige til juridiske spørgsmål. Hvis der er et emne, som den digitale rådgiver ikke ved noget om, vil den fortælle det i sit svar - og henvise medlemmerne til den rette person i TEKNIQ Arbejdsgiverne eller en anden ressource.
Spørg KVIQ
Den nye digitale medlemsservice har også fået et navn og et udseende: Vi kalder den KVIQ, fordi den hurtig og på enkel vis er klar med kompetent rådgivning 24/7.
Udviklingen af den avancerede digitale rådgivning er lavet i samarbejde med virksomheden Capacit, som for første gang har lavet et chatbotsetup, hvor kunstig intelligens bruges til eksempelvis juridisk rådgivning i overenskomster.
- Det er den første af sin slags på markedet, så det er en banebrydende ny løsning, vi har udviklet i samarbejde med TEKNIQ Arbejdsgiverne. Man kan sige, at den består af en ekstra AI-model, der stiller spørgsmål til datagrundlaget for det svar, der i første omgang bliver givet. Det giver ekstra sikkerhed for, at chatbotten ikke begynder at gætte sig til svarene, men rent faktisk kun svarer ud fra den data, vi har fodret den med, siger Mikkel Hempel, co-managing partner i Capacit.
Hallucinationer er et velkendt problem i forhold til kunstig intelligens, der genererer tekst – eksempelvis ChatGPT, forklarer Mikkel Hempel. Det er den problemstilling, som den nye løsning gør op med.
- Sammen har vi fået udviklet markedets måske bedste AI-baserede chatbot, hvor vi har adresseret og løst de faldgruber, som man ellers oplever med den type løsninger, siger Mikkel Hempel.
Unik service til medlemmerne
TEKNIQ Arbejdsgivernes digitale rådgiver er et resultat af en ambition om at bruge kunstig intelligens til at give medlemmerne adgang til kompetent rådgivning 24 timer i døgnet - helt uafhængig af åbningstider, telefonkø og andre faktorer. Det er en service, som eksempelvis hverken Dansk Industri eller Dansk Erhverv kan tilbyde.
- Vores digitale rådgiverfunktion er ikke bare en almindelig chatbot. Det er en intelligent og professionel rådgiver, som vi er stolte af at tilbyde til vores medlemmer. Vi tror, at vores nye rådgivningstilbud vil spare vores medlemmer for tid med hurtige svar, og at medlemmerne vil opleve en høj grad af kvalitet og relevans i svarene. Denne digitale oprustning med kunstig intelligens er en klar forbedring af vores medlemsservice, siger administrerende direktør Troels Blicher Danielsen.
KVIQ arbejder ud fra den data og de overenskomster, der ligger på www.tekniq.dk. Men ambitionerne er løbende at udvide indholdet med relevant indhold fra andre vigtige kilder – eksempelvis fakta fra teknologiske og branchespecifikke websites. Implementering af viden fra eksterne websites arbejdes der videre med for at skabe endnu mere dybde i de svar og den viden, som medlemmerne præsenteres for i svar fra KVIQ på www.tekniq.dk.
Test KVIQ
Medlemmerne i TEKNIQ Arbejdsgiverne opfordres til at teste KVIQ næste gang, der er brug for hjælp eller informationer. Man kan altid finde adgangen i nederste højre hjørne på vores hjemmeside, hvor man blot trykker på KVIQ-ikonet på www.tekniq.dk.
Brugsanvisningen er ganske kort: Du skal bare skrive dit spørgsmål, så vil KVIQ svare dig med det samme. Husk at give KVIQ et thumbs up, hvis du synes, at svaret er brugbart. Den vil gerne have ros...
Skulle du have interesse i tips, tricks og mere viden om KVIQ, så har vi lavet en lidt længere vejledning, som du finder her.