-
El
Fremtidens arbejdskraft skal sikres i elbranchen. Derfor går TEKNIQ Arbejdsgiverne, EVU og DEF nu sammen om en stor kampagne, der skal få unge talenter til at vælge elektrikerfaget.
Det store kampagne-samarbejde indebærer flere særskilte kampagner, som alle skal fremme elektrikeruddannelsen og -branchen og sikre fremtidens elektrikere.
- Det er vigtigt, at vi prioriterer ressourcer til rekruttering, så vi kan tiltrække talenter og sikre fremtidens kvalificerede arbejdskraft. Denne kampagne skal gøre de unge, forældrene, de lidt ældre og kvinderne opmærksomme på, hvilken fantastisk uddannelse elektrikeruddannelsen er, og de mange muligheder uddannelsen kan give dem, siger Tina Voldby, underdirektør, TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Brug kampagnen i jeres egen branding
I forbindelse med kampagnen lanceres også en ny hjemmeside for elektrikeruddannelsen: www.elektrikeruddannelsen.dk.
Her kan man blive klogere på elektrikeruddannelsen, og virksomheder kan finde branding-materiale, som alle er velkomne til at bruge i deres egen branding. Det vil Tina Voldby kraftigt opfordre virksomhederne til:
- Jeg håber, at virksomheder vil booste kampagnen ved at anvende film-materialet i egen branding af virksomheden og i forbindelse med rekruttering af nye lærlinge/medarbejdere. I fællesskab kommer vi langt længere ud med budskaberne om, at el-branchen er en branche, der går forrest, når vi skal komme i mål med den grønne omstilling, siger Tina Voldby og uddyber:
- Der er stor rift om fremtidens arbejdskraft, og derfor er det helt afgørende, at vi viser elbranchens gode job- og karrieremuligheder. Ikke mindst de mange forskellige arbejdsområder, som man kan specialisere sig inden for. Elektrikeruddannelsen er spændende, og grønne tekniske løsninger vil også fremover udfordre den enkelte og stille nye krav til kompetencer.
Hvis man som medlemsvirksomhed har spørgsmål til brug af filmene eller på anden vis ønsker at bidrage til branding-indsatsen, står Andreas Lundberg Petersen til rådighed på alp@tekniq.dk.
-
STOR TAK TIL
I alt har ni medlemsvirksomheder bidraget til kampagnen ved at stille deres lærlinge/faglærte og lokationer til rådighed for produktionen af de ni forretningsområdefilm. De involverede virksomheder er:
DI-Teknik
ELCON
HSG El-Teknik
Kemp & Lauritzen
Michael Wulff
Scanel International
SIF Gruppen
Wicotec Kirkebjerg
-
Om kampagnen
Første del af kampagnen bliver håndteret af Prettysocial Media og vil blive udrullet på Facebook, Instagram, YouTube og Twitch. Målgruppen er primært unge under 35 år med et separat fokus på kvinder i aldersgruppen. Kampagnen starter 12. april.