-
Industri
-
El
-
VVS
-
Beslagsmede
TEKNIQ Arbejdsgiverne har med kampagnen “Kom og tag mig – NED" sat et gedigent aftryk i medielandskabet den seneste tid.
Sandsynligheden for at din nabo har hørt om TEKNIQ Arbejdsgiverne den seneste uge er relativt stor. Kampagnen “Kom og tag mig – NED" med nøgenkalendere som det konkrete omdrejningspunkt har redet på en mediebølge, som har vokset sig stor og stadig ruller.
TEKNIQ Arbejdsgiverne har med andre ord formået at sætte dagsorden i medielandskabet med et klart budskab: At medlemsvirksomhederne bør være bevidste om betydningen af et godt og tidssvarende arbejdsmiljø, hvis de vil rekruttere de dygtigste unge i fremtiden.
- Målet er at rejse en debat om, hvordan vi får flere faglærte til at søge over i vores brancher, da vi har brug for flest mulige unge kvinder og mænd til at dække det behov, vi ved kun vokser sig større de kommende år. Der er mange holdninger i debatten – det er vi helt bevidste om – men første skridt på vejen er at tage snakken, siger Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Selve kampagnen blev skudt i gang med en historie i Børsen mandag den 28. august. Og herfra gik det stærkt. Historien kom vidt og bredt ud i en lang række trykte og elektroniske medier i løbet af det første døgn - fra Se & Hør til Flensborg Avis.
Herefter tog tv og radio over, hvor historien blandt andet ramte TV2 Nyhederne, P1 Morgen og TV Avisen i løbet af de efterfølgende dage. Siden fulgte interviews i en lang række medier på alle niveauer: landsdækkende, regionale og nichemedier.
Denne uge har blandt andet budt på optrædener i flere radioprogrammer, ligesom andre organisationer og virksomheder har taget kampagnen til sig.