-
El
-
VVS
Med en ambition om har forbedre kundeoplevelsen har Lemvigh-Müller taget kunstig intelligens i brug. Nu har grossisten vundet en pris for indsatsen.
Lemvigh-Müller tog for et år siden IBM’s kunstige intelligens ’Watson Explorer’ i brug som en digital salgsassistent. Det er gået så godt, at grossisten vandt sølv i kategorien ’AI og Analytics’ til Danish Digital Award 2019, der løb af stablen 9. maj.
– Vi satser på kunstig intelligens, som vi ser som en nøgle dels til bedre kundeoplevelser, dels til øget konkurrenceevne. Vi er selvfølgelig enormt glade for og stolte over at have vundet sølv lige præcis i kategorien ’AI og Analytics’. Det fortæller nemlig, at vi er helt på rette spor, siger økonomidirektør Tony Christensen, der har haft ansvaret for implementeringen af Watson i Lemvigh-Müller, i en pressemeddelelse.
Håndværkere får hurtigere hjælp
Hvor Lemvigh-Müllers sælgere tidligere har skullet klikke sig igennem mange skærmbilleder i flere forskellige systemer, tager søgningen med Watson nu kun et par sekunder i ét system, fordi den søger i alle produktinformationer på en gang og kobler informationer på tværs af systemer.