-
El
-
VVS
-
Industri
Det kan virke helt vendt hovedet, men hos VS Automatic i Horsens oplærer man kunderne til at klare de mest basale el-opgaver selv. Marketingchefen er ikke bekymret for, at kunderne sparer penge på virksomhedens bekostning, da de prioriterer egen troværdighed og kunderelation højere.
Hvis der er en stikkontakt, der skal skiftes, eller en lampe der skal monteres, så kan det være en god idé at tage fat i VS Automatic. Men ikke for at få dem til at udføre opgaven, for det har de tiltro til, at kunderne selv kan gøre forsvarligt, så længe de følger de vejledninger, som elinstallatøren fra Horsens stiller frit til rådighed. Det er blandt andet ”how to”-videoer, som virksomheden producerer med henblik på at gøre livet lidt lettere for deres kunder.
- Vores mål er at skabe et el-univers, hvor vi er den rådgivende elinstallatør, og hvor vi gør folk klogere på el helt generelt. Derfor handler det for os lige så meget om at hjælpe, som det handler om at tjene penge. Forhåbentlig kan det være med til at gøre op med den generelle mistro, der kan være over for håndværkere, siger Tim Hjortshøj, marketingschef VS Automatic.
Kundeinddragelse rækker helt ind i folks stuer
Kunderne skal nås der, hvor de er, og det opnår VS Automatic ved at producere indhold med kundenære emner. Virksomheden udnytter en række forskellige kommunikationskanaler til at gøre sig tilgængelig for kunderne som muligt. Det gælder både LinkedIn, Instagram, Youtube, Facebook, nyhedsbreve, pressemeddelelser og telefonrådgivning. Derudover har virksomheden også iværksat undersiden ”Elektrikerskolen.” Et tiltag Tim Hjortshøj fremhæver som afgørende for deres strategi:
- Med vores initiativ elektrikerskolen vil vi bringe vidensdeling helt ind i folks stuer. Vi vil gøre formidlingen så nærværende og nem som muligt for alle – og dermed også vores potentielle kunder. For det er klart, at vi håber, at vi ved vores hjælpsomme adfærd opbygger en troværdighed, der gør, at det er os kunderne ringer til, når opgaverne ikke kan klares med en af de videoguides, vi stiller til rådighed, siger Tim Hjortshøj.
Tim Hjortshøj, marketingschef VS Automatic.