-
El
-
VVS
Grossisten AO er hædret med hele syv priser ved Danish Digital Award 2021. Blandt andet for at vise nytænkning med døgnåbne butikker til gavn for installatører og andre håndværkere.
Digital selvbetjening og døgnåbne butikker har ført til prisregn ved Danish Digital Award 2021 for Brødrene A&O Johansen. Konceptet hedder AO365 og går i al sin enkelhed ud på, at installatører og andre håndværkere kan handle i butikkerne døgnet rundt, hvilket bliver betragtet som et "kvantespring".
- Det er en case, der på mange måder lyder ”skør”, men som reelt er et kvantespring i en ellers konservativ branche. AO afskaffede reelt lukketiden og gjorde de fysiske butikker til kundernes butikker 24/7 med 100 procent digital selvbetjening, siger Kim Jong Andersen, formand for juryen, i en pressemeddelelse.
AO blev hædret med hele syv priser sammen med deres samarbejdspartner Netcompany ved prisuddelingen, der løb af stablen i sidste uge i København.
Adgang med app
Det er lidt over et år siden, at AO gav nøglerne til de første kunder, så de selv kunne åbne butikken, skanne varer og lukke igen ved hjælp af en app. Inden året er omme, har samtlige AO-håndværkerbutikker indført AO365, og responsen har været god blandt kunderne. De lægger ifølge AO vægt på friheden til at kunne planlægge arbejdsdagen og til at kunne bruge håndværkerbutikken som lager – til gavn for deres tid og forretning.
- Vi har fået utroligt mange positive tilbagemeldinger på AO365 fra vores kunder, håndværkerne. Det er selvfølgelig det vigtigste, men det er naturligvis også et kæmpe skulderklap, at vi ikke er gået under radaren for de digitale kollegaer med fingeren på pulsen. Med syv priser ved Danish Digital Awards må man sige, at den gode historie er blevet opfanget, udtaler Stefan Funch Jensen fra AO, der så sent som i maj vandt e-handelsprisen for bedste B2B-virksomhed, hvor der også blev lagt vægt på AO365.
AO’s priser ved Danish Digital Awards 2021:
- Digital Company of The Year
- Digital Partner of The Year: Netcompany for samarbejdet med AO
- Digital Profile of The Year: Troels Vest, Netcompany, for samarbejdet med AO
- Guld: Customer Experience og Commerce
- Bronze: Digital Transformation Digital Differentiation: Digital Proposition