Som serviceleder kan du med din underskrift på tilbud, aftaler og kontrakter forpligte virksomheden til at gennemføre opgaver for kunder, eller foretage indkøb. Beslutninger, der har afgørende betydning for virksomhedens økonomi på både kort og lang sigt, og som rummer betydelige risici.
Det er et stort ansvar.
Derfor er det vigtigt, at du er bekendt med og bevidst om de opmærksomhedspunkter og faldgruber der kan være, når du giver tilbud eller overslag på opgaver, indgår kontrakter og aftaler om udførelse af opgaver for kunder, i forbindelse med indkøb hos leverandører og grossister, indleje af materiel eller medarbejdere fra vikarbureauer, osv.
Det lærer du meget mere om, når du klikker på videoen nedenfor.
Stig Høding sætter fokus på nogle af de opgaver du udfører som serviceleder og forklarer om de erhvervsjuridiske faldgruber og risici, der kan være, og som du skal være opmærksom på i den forbindelse.
Husk at tage noter undervejs, så du fastholder det du lærer, og kan svare på tjekspørgsmålene bagefter.