Velkommen til denne del af modul 2 på Ny som leder, der handler om de juridiske forhold der gælder når aftaler eller kontrakter, indgået mellem kunden/bygherren og entreprenøren, skal administreres og effektueres.
I denne del af modul 2 gennemgås de fire centrale områder i forbindelse med administration og udmøntning af aftaler og kontrakter:
Sikkerhedsstillelse
Tids- og arbejdsplan
Indkøb af materialer
Projektgennemgang
Der er efter hvert emne en række spørgsmål, som du bedes besvare skriftligt.
Spørgsmålene er en god "tjekliste" til dig selv på, at du har forstået indholdet korrekt.
Medbring venligst svarene, når vi mødes på modul 3.
Du bliver naturligvis ikke juridisk ekspert, når du har gennemgået denne og de øvrige dele af modul 2. Det er heller ikke meningen.
Meningen er, at du får et overblik over nogle af de regler og rammer, som du vil møde, når arbejdet/installationsopgaven skal gennemføres. At du ved, hvor nogle af de mest oplagte faldgruber i forbindelse med udmøntning og administration af aftaler og kontrakter kan være, samt - ikke mindst - at du ved, hvornår du bør søge råd og vejledning, enten fra specialister i virksomheden eller hos TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Rigtig god fornøjelse!
Læringsmål Når du har gennemført denne del af modul 2, dvs. set videoerne, læst teksten, og besvaret spørgsmålene, har du tilegnet dig følgende viden:
Du ved, hvordan du håndterer og administrerer aftaler og kontrakter, dvs. sikrer at opgaven/projektet kan gennemføres som aftalt
Gå til første del af "Effektuering af aftaler og kontrakter": Sikkerhedsstillelse