Få værktøjer til at styrke din rolle...
Du leder arbejdet i dit team og er både kollega og arbejdsleder.
En rolle, der fra tid til anden kan give udfordringer i forhold til loyalitet og gennemslagskraft.
Dette kursus lærer dig, hvordan du bedst håndterer denne dobbeltrolle, og du får redskaber til at styrke din rolle som både kollega og leder.
Der sættes fokus på de ændringer, der nødvendigvis følger med af at få rollen som leder. Dette bl.a. i forholdet til kollegaerne, virksomheden, kunder og samarbejdspartnere. Du lærer blandt andet at håndtere såvel virksomhedens, som dine kollegaers krav til dig som leder, så der bliver skabt godt samarbejde i gruppen.
Hvem bør deltage?
Nyudnævnte formænd og teamledere, der udover at agere ledere samtidig arbejder sidestillet med sine kollegaer.
Kursusindhold
Med udgangspunkt i deltagernes egne erfaringer trænes og udvikles lederrollen. Herunder:
- Lederrollen set i virksomhedsperspektiv
- Ansvar og kompetencer
- Ledelse og samarbejdsteknikker
- Kommunikation og gennemslagskraft
- Teamets trivsel og den gode stemning i gruppen
- Skiftet fra medarbejder til leder
- Den personlige handlingsplan
Form
Kurset kombinerer korte oplæg, drøftelse og praktisk træning, med tid til den enkelte deltagers træning af egne udfordringer. Der sluttes af med personlig handlingsplan. Varighed 1-dags kursus med undervisning fra kl. 09.00 til cirka kl. 16.30.
Anden praktisk info
I forbindelse med tilmelding til et TEKNIQ Arbejdsgiverne webinar, en lederuddannelse eller et øvrigt arrangement godkender du vores persondata- og afmeldingspolitik.