Hvad gør du, når kunden ikke betaler sin regning?
Hvad er den rigtige inddrivelsesproces, og hvornår kan det betale sig at gå videre med inddrivelsen af et sådant tilgodehavende?
Alt dette afhænger af hvilke konkrete forhold, der er omkring kunden og tilgodehavendet, som:
- Hvorfor kunden ikke har betalt? Manglende evne eller vilje?
- Er det en privatkunde eller erhvervsdrivende?
- Hvor stort er beløbet du har til gode?
Hvem bør deltage?
Kurset henvender sig til personer, der i hverdagen står for at rykke og inddrive virksomhedens tilgodehavender.
Kursusindhold
På dette kursus gennemgår vi rammerne for de bedste inddrivelsesmetoder af forfaldne tilgodehavender. Vi gennemgår bl.a. reglerne for debitorrykning, forenklet inkasso og småsagsprocessen, samt hvad man skal være opmærksom på i tilfælde af at kunden går konkurs. Herunder:
- Betalingsbetingelser, renter og rykkergebyrer
- Opkrævning af inkasso-gebyrer, udenretlige inddrivelsesomkostninger, og kompensationsbeløb overfor erhvervsdrivende skyldnere.
- Behandling af indsigelser
- Forenklet inkasso
- Småsagsprocessen
- Forenklet syn & skøn
- Henvisning af sagen til ankenævn
Praktisk information
Online kurserne er for medlemmer af TEKNIQ Arbejdsgiverne, og det er gratis at deltage. Tilmelding skal ske senest tirsdag den 30. november 2021 via linket "Tilmeld".
Kurserne afholdes online via Microsoft Teams. Du vil få en mail forinden kurset med link og vejledning til, hvordan du tilgår kurset.
OBS: Vær opmærksom på at der er begrænset antal pladser til rådighed, hvorfor der er et tilmeldingsloft på, at maks. 4 personer fra samme medlemsvirksomhed kan deltage pr. kursus.
Så husk at melde afbud i god tid, hvis du bliver forhindret i at deltage.
No show gebyr kr. 500,- ex. moms.