Med fokus på øget likviditet via forbedret faktureringsadfærd
I en travl hverdag, som mange installations- og metalvirksomheder har oplevet det sidste stykke tid, er det ikke manglende omsætning og kunder men manglende likviditet og dermed penge på bogen, der slår virksomheder ud hver måned.
Derfor sætter vi på dette online kursus fokus på vigtigheden af at få faktureret kunderne, så snart en opgave er udført.
På kurset får du nye ideer og indsigter til at styre arbejdet med at fakturere optimalt og dermed sikre ikke mindst et godt forhold til banken og leverandørerne.
I kan med fordel deltage flere på kurset fra samme virksomhed, så I sammen kan sætte det rette fokus efter kurset.
Online kurset afholdes torsdag den 9. marts kl. 09.00 - 12.00.
På kurset bliver følgende bl.a. gennemgået:
- Hvorfor er det vigtigt at have et system for optimal fakturering?
- Kan vi sætte rekord i omsætning og alligevel gå konkurs?
- Hvad er konsekvensen ved at fakturere alt for sent?
- Hvad opnår vi ved at fakturere løbende uanset kundetype?
- Hvornår på måneden er det vigtigst at fakturere?
- Hvem skal have ansvaret for at fakturere?
- Kan vi dele ansvaret ud for at fakturere hurtigere?
- Hvad siger kunderne om de virksomheder der er dårlige til at fakturere?
- Hvordan kan vi måle på effektiviteten i at fakturere og finde motivationen i at fakturere?
- Findes der systemer for at fakturere automatisk?
- Hvad skal være vores egne mål for fakturering i fremtiden?
Tilmelding
Online kurset er for medlemmer af TEKNIQ Arbejdsgiverne. Deltagelse er en del af TEKNIQ Arbejdsgiverne medlemskab.
Du tilmelder dig via "Tilmeld" i boksen til højre. Husk at være logget ind.
Anden praktisk information
Kurset afholdes online via Microsoft Teams. Du vil få en mail forinden med link og vejledning til, hvordan du tilgår kurset.
I forbindelse med tilmelding til et af TEKNIQ Arbejdsgiverne webinar, en lederuddannelse eller et øvrigt arrangement godkender du vores persondatapolitik.