De 53 Brødrene Dahl-butikker har fået en ny mand ved roret. Morten Milling er tiltrådt som ny direktør med ansvar for det landsdækkende butiksnetværk og den interne salgsafdeling i Brødrene Dahl, som er specialiseret i produkter og rådgivning indenfor blandt andet VVS, vand og kloak, el, køl og klimaløsninger. Med et bagkatalog af lederstillinger fra dagligvarebranchen skal han styrke synergien mellem effektiv butiksdrift og en stærk kundeoplevelse.
At være synlig på butiksgulvet er ikke uvant for Morten Milling. Han har arbejdet med salg i dagligvarebranchen i over 15 år, senest som salgsdirektør i Aldi og før det med salgsansvar i IKEA og Lidl. Nu er hans fokus skarpt indstillet på salget til de professionelle fagfolk, der handler hos Brødrene Dahl.
- Jeg tager selvfølgelig nogle ting med mig fra dagligvarehandlen, hvor tingene kører døgnet rundt 365 dage om året, og man er meget tæt på butiksdriften. Men i Brødrene Dahl er det det høje kompetenceniveau og stoltheden over faget og produkterne, der er omdrejningspunktet, og det skal det fortsat være. Fagligheden er fundamentet under hele virksomheden og årsagen til de mange loyale kunder, Brødrene Dahl har. Målet er, at vi kombinerer min driftsekspertise med den styrke, butikkerne har på produktviden, rådgivning og kunderelationer, og det tror jeg kan bringe os langt, siger Morten Milling.