TEKNIQ Arbejdsgiverne og Blik- og Rørarbejderforbundet lancerede i 2021 en vvs-brandingkampagnen med film og opslag på de sociale medier. Også din virksomhed kan være med.
Vi installerer fremtiden grønne løsninger. Det er et af hovedbudskaberne i en fælles brandingkampagne, som gik i luften 15. marts og kører i resten af 2021.
Omdrejningspunktet er en film om vvs-branchen og dens rolle i den grønne omstilling. Derudover er der produceret en række små animationer, opgaver og en række andre opslag på de sociale medier, som er målrettet henholdsvis de unge, politikere og den brede befolkning.
”Vi vil gerne gøre omverdenen opmærksom på, at vvs-branchen er en grøn branche, der skaber sammenhæng mellem teknik, mennesker og bygninger. Det gælder både, når der skal energieffektiviseres, og når der installeres vedvarende energiløsninger, indeklima og komfort, håndfri installationer og meget mere, siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
(Husk at slå lyden til)
Bliv en del af kampagnen
Også din virksomhed kan blive en vigtig del af kampagnen ved at bruge og dele materialet.
"For at give kampagnen så stor gennemslagskraft som muligt vil vi gerne opfordre alle vvs-virksomheder og andre interesserede til at tage del i den. Vi har derfor udviklet en særligt indholdshub, hvor kampagnematerialet løbende lægges op. På den måde kan virksomhederne nemt downloade og lægge filmen og det øvrige materialet på deres egne hjemmesider og sociale medier," siger Tina Voldby.
- Få adgang til indholdshubben her (scroll ned for at få det nyeste indhold)
- Se webinar om kampagnen her.
Overfor den brede befolkning kører brandingkampagnen især på Facebook og Instagram, mens den kommende generation af potentielle lærlinge desuden vil kunne følge med på Snapchat og YouTube.
Over for politikerne bliver budskaberne primært leveret på Twitter - blandt andet i forbindelse med kommunalvalget med fokus på erhvervsuddannelserne og indeklima.