Sammen med Dansk Metal har TEKNIQ Arbejdsgiverne lanceret en kampagne, der skal få flere unge til at vælge en uddannelse inden for metalindustrien.
”Vi har brug for de unge, og vi vil gerne vise dem, hvordan de med en industri- eller smedeuddannelse kan være med til at forme Danmark. Det er en moderne branche med masser af gode jobmuligheder, hvor man kan arbejde med den nyeste teknologi, styre robotter, lave 3D-tegninger og programmere CNC-maskiner,” siger Tina Voldby, underdirektør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.
Omdrejningspunktet i kampagnen er en kort film, der viser eksempler på, hvad branchen beskæftiger sig med - og er med til at skabe.
Kampagnen har først og fremmest kørt på Facebook og Instagram som målrettede annoncer til de unge.
Som medlemsvirksomheder er I meget velkomne til at bruge filmen på jeres hjemmesider, i arbejdet på skolerne og erhvervslivet i øvrigt. Den kan hentes herunder - med eller uden undertekster.
Link til filmen uden undertekster
Link til filmen med undertekster